Friday, October 22, 2010

Cross Stitch (1)

Hari ini, saya balik lambat sebab teksi yang datang jemput lambat. So, sementara tunggu waktu balik pukul 6.30, saya nak share cross stitch yang saya buat.

Sebenarnya, aktiviti membuat cross stitch bermula semasa saya sedang menjalani latihan praktikal di 'oil and gas company' pada tahun 2005. Pada masa itu, saya perlukan sesuatu berbentuk cenderahati untuk diberikan kepada superiors di syarikat tersebut ('department' berkenaan sajalah). Memandangkan keadaan kewangan yang tidak menggalakan, saya membuat keputusan untuk membuat cross stitch sahaja dan memberikannya kepada setiap orang di 'department' tersebut. Alhamdulillah, mereka semua menyukai hasil kerja tangan saya.

Mulai daripada saat itu, saya sering membuat cross stitch untuk dihadiahkan kepada kawan sempena hari lahir dan perkahwinan. Bukan sahaja dapat menjimatkan kos, tetapi hadiah sebegini lebih dihargai kerana hasil buatan sendiri khas untuk teman-teman istimewa.

Sebelum berkahwin, saya juga ada membuat cross stitch ini untuk dilekatkan pada dinding rumah kami. Hasilnya....


Cantik tak???

Cross stitch yang saya buat sebagai hadiah kepada kawan-kawan tidak dapat dipamerkan kerana P&C..  Kalau ada kawan yang berminat untuk menempah, saya alu-alukan. Bermacam-macam 'design' yang ada boleh dibuat seperti 'flowers, cartoons, alphabets, fruits' dan macam-macam lagi. Harga bergantung pada saiz kain dan bilangan benang yang digunakan.




















No comments:

Post a Comment