Thursday, October 28, 2010

Penantian~~

Esok, my husband's 29th birthday. Dalam usia yang hampir mencecah 30 tahun ni, dia sepatutnya sudah berada di alam baru iaitu alam bapa. Tapi, Allah belum mengizinkan.

4 Oktober 2010, kali pertama kami menjejakkan kaki ke Putra Medical Centre untuk membuat 'check up' yang sepatutnya. Kami di'refer' kepada Dr. Wan Ratna. Alhamdulillah, dapat doktor perempuan. Dr. Ratna buat 'scanning' pada saya, Alhamdulillah, rahim saya tiada masalah. Then, doktor minta kami datang lagi for next 'check up'.

After balik daripada hospital, husband cakap sesuatu.

"Kawan abang, ada sorang tu, gemuk tak ingat. Jalan pun termengah-mengah. Tapi, anak dah 2. Yang sorang lagi tu, dah la kecik, lg kecik dari abang, kurus pula. Nak angkat barang pun tak larat, tapi wife dia baru je bersalin hari tu. Abang ni, sihat walaufiat, kuat lagi, tapi tak ada anak..."

Huhuhu.. sedih pula apabila mendengar luahan husband ni. Tapi, sebagai isteri, saya tak boleh lah biarkan dia melayan emosi dia tu. Saya just cakap, kena bersabar, Allah sedang menguji kita. Ada lah hikmahnya tu..

Yesterday, 27 Oktober 2010, kami ke Putra Medical Centre lagi. Kali ni, Dr. Ratna ambil sampel darah saya. Dr. Ratna juga bagi ubat hormon untuk saya makan selama 5 hari. Kata Dr. Ratna, jangan tunggu hasil ujian, usaha mesti diteruskan.

Betul kata Dr. Ratna, kami perlu terus berusaha dan bertawakkal. Tak boleh tulis lagi, rasa nak menangis.. =(

1 comment:

  1. sabar la lin...insyaAllah ado rezeki...sama2 doa ya...

    ReplyDelete