Monday, November 22, 2010

My Best Friend's Wedding

Tanggal 12 November 2010, seorang lagi best friend saya selamat diijabkabulkan dengan pasangan pilihan hatinya iaitu Azanin & Aizat. Ini bermaksa tinggal sorang saja lagi antara kami yang masih bujang trang tang tang which is Sakina. Huda, coming soon in Dicember.

Saya nak ungkit balik kisah Azanin & Aizat ni.. hehe..

Masa tu saya satu rumah dengan Azanin di Kerteh. Kami sama-sama sedang jalani industrial internship di Petronas. Kebetulan masa tu saya ada boyfriend, si H. Bila Azanin tengok gambar si H ni, dia kata muka si H sama dengan muka seorang budak yang satu group dengan dia masa kelas OB. Budak tu adalah Aizat. Kata Azanin, dia sukakan Aizat tu tapi tak terfikir pula nak couple.

Bila habis practical, masuk balik universiti, Azanin & Aizat ni rancak main sms and chatting. Jumpa? Tak pernah kot. Masing-masing jual mahal. Dalam hati nak, tapi tak nak tunjuk. Time tu la kami (Kina, Auji, Huda & Tini) duk ngusik dia and Aizat.

Tub-tub bila dah habis belajar, time convocation, barulah kami nampak mereka bersama. Rasanya lebih 3 tahun juga mereka bercinta. Akhirnya hubungan mereka menjadi apabila dah selamat menjadi pasangan suami isteri. Tahniah to Azanin & Aizat.

Saya dan Kina sengaja ambik cuti on that Friday semata-mata nak hadir majlis akad nikah mereka di Bukit Beruntung. Terasa sebak pula melihat ayah Azanin mengucapkan sesuatu kepada anak dan menantunya selepas akad nikah dijalankan. Tak sangka ayah Azanin yang nampak garang tu rupanya berjiwa sensitif. Tentu berat hati dia nak lepaskan anak kesayangannya. Tapi, kami semua yakin yang Aizat takkan kecewakan ibu dan ayah Azanin untuk jaga Azanin dengan baik.

On the next day, majlis bersambung di Kelab Shah Alam Selangor. Mereka buat combine wedding, satu majlis sahaja untuk kedua-dua pihak. Senang kan, jimat kos. Entah macam mana pula, hari tu saya boleh demam. Tapi itu bukan penghalang. Majlis kawan baik, mesti kena hadir juga.

Terasa bahagia bila tengok kawan saya ni bahagia. Harap-harap, dapat hadir wedding Huda pula nanti. So, Kina, 11/11/11, jadi ke? Fikri macam on je dengan tarikh tu.. ehehe..

No comments:

Post a Comment