Monday, February 7, 2011

Trilogi Cinta Rosyam Nor dan Fouziah Gous



Sharifah Abu Salem dan Rosyam Nor - kedua-duanya saya minat. Semasa zaman universiti, saya banyak membeli novel karya Sharifah Abu Salem, antaranya ialah novel trilogi TAK SEINDAH MIMPI, TAK SEMANIS IMPIAN & TIADA LAGI MIMPI.

Seingat saya suatu ketika dahulu pernah sekali novel Sharifah Abu Salem diadaptasi menjadi drama. Saya lupa tajuknya tapi watak utamanya kalau tak salah saya adalah Sharifah Emily. Drama tersebut disiarkan waktu petang melalui saluran RTM. Seingat saya, saya hanya menonton 2-3 episod sahaja. Sebabnya, 1-Jalan cerita jadi tak menarik, 2-Lakonan watak utama yang kaku.

Apabila dapat tahu yang sekali lagi novel Sharifah Abu Salem akan dijadikan drama, saya tidak lepaskan peluang untuk menontonnya. Kali ini, Rosyam Nor dengan beraninya memikul tanggungjawab untuk menghidupkan watak-watak yang dicipta oleh Sharifah Abu Salem di dalam 3 novel bersirinya. So, untuk drama TRIOLOGI CINTA ni, saya bagi 5 bintang kepada Rosyam Nor kerana beliau telah berjaya menghasilkan drama yang hebat ini. Saya juga berpuas hati dengan lakonan semua pelakon dalam drama ini.

Kepada teman-teman, jangan lupa saksikan drama terhebat daripada Rosyam Nor iaitu TRILOGI CINTA setiap hari ahad, isnin dan selasa, jam 10.00 malam di TV1.. Jom layan... Best... 


Watch TRILOGI CINTA online now (click)


No comments:

Post a Comment