Tuesday, June 21, 2011

Cross Stitch - Wedding Gifts

Lama jugak saya tak buat post tentang cross stitch. Walhal, duk kat rumah tu, asyik buat cross stitch je. tapi, tak semua cross stitch yang saya buat, saya post kat blog because cross stitch ni saya buat untuk jadikan wedding gift to my close friends only.

Weekend hari tu, ada 2 wedding (Sabtu & Ahad), kawan abang kat Trolak dan Batang Berjuntai. Abang dah pening-pening, tak tahu nak beli hadiah apa. Masa dah suntuk. So, malam Sabtu tu (kebetulan abang kerja shift malam), saya dapat idea untuk buat cross stitch je. Sebab esoknya dah nak pergi kenduri, saya tak sempat nak fikir idea2 kreatif. Just buat nama saja.

Disebabkan masa jugalah, kami tak sempat nak hantar cross stitch yang dah siap ke kedai untuk diframekan. So, cara mudah, kami beli frame gambar 6R kat kedai photo. Then letak je cross stitch dalam tu.

Comment from abang... "Ok, cantik..."

Hasilnya seperti gambar kat bawah. Gambar ni diambil before letak dalam frame. Yang ni boleh share sebab kawan abang punya.. hehe...



Hari Sabtu, wedding Man & Hawa kat Trolak. Nanti saya nak postkan gambar. Wedding Panjang (Hashim), kami tak sempat bergambar. Apa pun, congratulations to them. Semoga bahagia selalu...

No comments:

Post a Comment