Monday, July 4, 2011

Baju Kurung Pesak Gantung

Semata-mata untuk memenuhi tempahan pelanggan tetap saya yang juga merangkap teman baik saya, terpaksalah saya belajar jahitan baju kurung pesak gantung. Teman saya ni jenis tak berkira. Dia sanggup hantar kain-kain dia untuk saya jahit walaupun berulang kali saya cakap yang saya ni belum expert. Dek kerana duk menjahit baju untuk dia plus tempahan kawan-kawan lain, saya dah semakin cekap. Alhamdulillah...

Semasa balik kampung tempoh hari, saya tanya kakak saya cara potong baju kurung pesak gantung ni. Tak susah pun sebenarnya. Cuma bila nak jahit tu, agak confius sikit. Mungkin sebab first time kot. Pastu, terus jahit kain orang.. huhu.. Semalam, sempat saya siapkan satu helai baju kurung pesak gantung dan satu helai baju kurung biasa. Hujung minggu ni baru nak setelkan skirt susun tepi pula.

Tengoklah hasil baju kurung pesak gantung saya ni....


Potongan baju ni agak kecil sebab kawan saya ni saiz XS. Kain ni susah sikit nak jahit sebab terlampau lembut. Tapi, alhamdulillah, menjadi juga. Kain ni hadiah istimewa dari tunangnya, dibeli khas dari Mauritius katanya.. Nice kan???

So, untuk baju kurung pesak gantung ni, saya dah tambah dalam senarai untuk tempahan jahitan. Boleh tengok kat sini untuk harga yer (click).

No comments:

Post a Comment