Friday, July 15, 2011

Kelas Jahit Sesi 10 - Leher Bulat

Saya cuba buat nota cara jahit leher. Susah sikit nak explain tapi saya cuba juga setakat yang termampu. Untuk permulaan ni, buat leher bulat dulu, yang paling senang. Leher buat ni sesuai untuk baju kurung moden. Leher bulat ni juga boleh digunakan untuk baju kurung, just tambah garisan 4" ke bawah di tengah-tengahnya. Tapi, cara jahitan untuk leher baju kurung agak rumit sedikit. Nanti saya buat nota lain yer.

Saya harap anda dapat faham nota leher bulat ni. Tapi, kalau tak faham, saya minta maaf, mungkin nota saya tak jelas. So, boleh email atau tulis pada comment yer.


Memandangkan sekarang ni saya ada tempahan blaus yang memerlukan saya menjahit leher bentuk sampan, saya akan cuba buat nota menggunakan gambar yang saya ambil semasa proses menjahit. Mungkin, dengan cara itu, nota saya akan lebih jelas. InsyaAllah, saya cuba yang terbaik yer. 

No comments:

Post a Comment