Monday, July 25, 2011

Penat Juga Yer

Penat, mengantuk, rasa nak lena je hari ni. 2 hari duk rumah, alhamdulillah, berjaya gunting 12 pasang baju, pastu pula jahit 3 pasang baju.

Bila asyik menjahit je ni, sampai tak ada selera nak makan. Bangun pagi, makan kurma 3 biji dengan milo segelas, kenyang sampai petang. Malam, bedal nangka yang abang beli. Terus tak makan nasi hari Sabtu tu. Hari ahad pun, pagi-pagi goreng nasi, abang yang makan 3/4. Saya jamah 1/4 je, tu pun sebab nak alas perut. Petang tu, teringin nak makan tomyam, buat lah satu periuk. Bau tomyam, barulah naik sikit selera ni.

Walaupun penat, tak apa. Ini baru permulaan. Yang penting hati happy. Seronok bila tengok baju yang orang tempah siap dengan sempurna. Tapi, rumah tak payah cerita lah. Walaupun dah vacuum dan mop, tetap bersepah... Abang senyum je tengok. Pagi, rumah bersih, cantik, kemas je. Masuk tengah hari, tunggang langgang semuanya. Situ gunting, sana jarum, sini pembaris.. Pastu abang cakap,

"Kalaulah abang pandai jahit, boleh abang tolong sayang biar cepat siap..."

Hehe.. tak payah la abang. Kerja abang pun dah penat. Sabtu Ahad pun kena kerja. Yang penting kita sama-sama happy dan bersyukur dengan rezeki dari Allah ni...

p/s: Kalau dapat berhenti kerja, then menjahit full time kan best!!!

No comments:

Post a Comment