Tuesday, August 23, 2011

Alhamdulillah...

Lega sangat. Semua tempahan baju dah settle. Cuma, saya nak minta maaf kepada semua pelanggan kalau ada kekurangan pada hasil jahitan saya. Hari tu demam lama sangat, so kualiti jahitan akan kurang memuaskan. Kalau dah serik nak tempah dengan saya, tak apa, saya faham.. Lagipun, saya akui yang saya belum expert sangat lagi. Apapun, saya nak ucap terima kasih banyak-banyak kepada Alin (officemate), Sue (online customer), Kak Wa (cabmate), Kak Zulia (officemate) dan semualah kerana sudi bagi extra income untuk saya sempena nak menyambut hari raya ni. Alhamdulillah, boleh guna untuk beli persiapan raya. Bonus pulak, boleh simpan untuk masuk rumah baru nanti... hehe...

Ingatkan dah siap tempahan menjahit ni, boleh lah relax sket. Rupanya saya terlupa. Saya perlu jahit satu lagi baju kurung kedah untuk mak. Dah siap potong dan jahit tepi dah pun. Tapi, dek kerana sibuk menyiapkan baju orang lain, baju untuk mak tersadai je kat tepi rak tu. Ampun mak... Tak apa, sempat lagi jahit before balik kampung Sabtu ni...

Tapi, still tak boleh relax jugak sebab ada tempahan hantaran.. Adei... Minat punya pasal, saya buat je dengan rela hati dan seikhlasnya. Lagipun, tempahan dari kawan baik. So, taknak lepaskan peluang untuk gembirakan hati kawan sempena perkahwinannya lepas raya nanti. Nanti saya postkan gambar hantaran tu yek. Kali ni, saya lebih berpuas hati dengan hasil kerja tangan saya. Lebih cantik dan menawan lah... hehe.. syok sendiri...

Haa.. lupa pulak. Saya dapat email dari seseorang yang sekarang berada di Kuching, Sarawak. Teman ni minta pertolongan saya untuk belajar menjahit. Dia mahu saya sediakan pola baju blaus dan baju kurung moden beserta nota lengkap untuk dia. Katanya, dia akan bayar. Tapi, saya tak tahu pula nak charge berapa. Nak buat pola ni dengan nota lengkap ni kena ambil masa sikit. Saya tak boleh guna pola yang saya post kat blog ni sebab ringkas sangat. Nanti susah pula teman kita ni nak memahaminya. So, saya akan prepare a new one yang lebih lengkap dan mudah diikuti. Alang-alang teman ni dah minta, so saya nak buka juga nota ni untuk orang lain yang berminat. Harga? Nanti saya inform ye, jangan risau, saya takkan charge mahalnya. Tunggu tau!!! Sapa yang berminat, boleh hantar email or write kat comment yer. Terima kasih...

3 comments:

  1. saya berminat :) mcm mane ye nak nota tu?

    ReplyDelete
  2. Nanti bila dah siap, saya tulis kat post yer. Tapi, mungkin lambat sikit, sebab nak raya ni kan, sibuk sikit. Apa2 hal, saya update dlm blog ni. Terima kasih

    ReplyDelete