Wednesday, August 8, 2012

Ukuran Standard Jubah

Hai... lamanya tak share info pasal menjahit kat sini kan? Saya masih aktif menjahit cuma nak tak ada masa yang banyak untuk fokus buat nota menjahit ni. Bagi anda yang masih mengikuti kelas menjahit percuma saya, anda boleh klik link di bawah untuk view semua nota-nota jahit yang diberikan secara percuma.


E-Notes/E-Pola pun dah lama saya tak buat yang baru. InsyaAllah, plan lepas raya ni nak produce lagi bayak E-Notes/E-Pola untuk dijual dengan harga murah-murah sahaja. Anda boleh klik link di bawah ni untuk senarai E-Notes/E-Pola yang dijual.


Untuk sesi kali ni, saya nak share ukuran jubah standard (yang saya pun dapat secara online) sebagai panduan tukang-tukang jahit yang berminat nak jahit jubah untuk dipasarkan. Saya pun akan buat benda yang sama, plan lepas raya juga.

Ukuran Jubah Standard

Saiz S (38):
Bahu - 14.5"
Lengan - 23"
Dada - 38"
Pinggang - 36"
Punggung - 40"
Labuh - 54"

Saiz M (40):
Bahu - 15"
Lengan - 23"
Dada - 40"
Pinggang - 38"
Punggung - 42"
Labuh - 54"

Saiz L (42):
Bahu - 16"
Lengan - 23"
Dada - 40"
Pinggang - 40"
Punggung - 44"
Labuh - 54"

Ukuran di atas adalah untuk baju yang telah siap dijahit. Sekiranya anda ingin menjahit 'dart' pada bahagian belakang jubah, jangan lupa tambah 1" untuk ukuran pinggang (0.5" untuk setiap 'dart').

InsyaAllah, bila ada kelapangan nanti, saya akan buat nota lengkap jubah pula. Harga? For sure, bawah RM10.


18 comments:

  1. Salam....seronok jumpe blog ni,banyk sgt ilmu...minta halal ye semua ilmu...semoga Allah membalas sgala kebaikan yg diberi :)

    ReplyDelete
  2. Salam... hehe.. terima kasih. seronok sebenarnya share2 ni. sama2 kita share ilmu yer.. moga dpt keberkatan dari Allah.. :)

    ReplyDelete
  3. Terima tempahan jubah tak? Email saya akma913@gmail.com tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima tapi jubah biasa saja lah. Cuma skrg ni sibuk sikit dengan kerja ofis n tempahan jahit lain.

      Delete
  4. nak untuk jubahhhh!~ hehe.. please2... buat untuk long dress skali taw~ ternanti2~
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah bila ada kelapangan, saya buat yer.,.,

      Delete
  5. terima kasih tuan blog.. hehehe.. byk sgt ilmu yg sy dpt di blog ni.. minta halalkan ilmu yg diberi ya.. tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2... saya hanya berkongsi ilmu yg x seberapa ni... huhu

      Delete
  6. salam...akk ambil x tempahan buat pola jubah moden.bpe ye hg...email saya azhamkamarulzaman27@gmail.com.
    suraya...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. tak ambik lah dear.. sorry...

      Delete
  7. Thanks for sharing ilmu. Moga Allah murahkan rezeki awk dari arah yang tidak d sangka2..

    (Mood happy dapat jumpa blog awak).. :)

    ReplyDelete
  8. Sama-sama. Semoga Allah murahkan rezeki awak juga.. :)

    ReplyDelete
  9. terima kasih sharing...sgt berguna...

    ReplyDelete
  10. Salam kak.. Ada buat kelas jahitjubah x? Please pm sye ye.. Email sal.sabhah0690@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. maaf tak ada. Saya buat nota secara suka-suka jer. Lagipun saya bekerja.

      Delete
  11. Terima kasih... mohon share ilmu k.. moga berkat masa dpn

    ReplyDelete