Thursday, September 11, 2014

NOTA JAHITAN - ZIP SOROK

Alhamdulillah, dengan hanya belajar melalui youtube dan contoh baju siap, saya akhirnya berjaya menjahit zip sorok dgn menggunakan tapak zip biasa. Tak payah beli tapak khas utk zip sorok, lagipun saya dengar org cakap, guna tapak tu susah dan kadang2 jadi berkedut & tak rapat.

So, kali ni, saya nak share ilmu yg saya sendiri pun baru jer pandai. Boleh refer gambar2 di bawah untuk tutorial lengkap.























11 comments:

  1. Salam. Sangat berguna tutorial nu. Baru terpk nk beli tapak zip sorok..lepas ni boleh lah jahit guna tapak zip biasa... tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Alhamdulillah. Sharing2 yer... :)

      Delete
  2. salam ..

    terima kasih tutorial..sgt berguna utk sy yg baru je nk belajar2 menjahit ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Sama-sama Mashitah. Nanti nak pandai, tak yah gosok2 tu pun boleh buat...

      Delete
  3. salam..terima kasih inayus..tutorial ni sgt2 berguna pd saya yg asyik fail jahit zip sorok ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. sama-sama. Semoga berjaya...

      Delete
    2. terima kasih..tutorial sgt berguna

      Delete
    3. terima kasih..tutorial sgt berguna

      Delete